ELS PRIMERS CONVIDATS!
Fem un petit repàs de qui seràn els primers convidats de la Setmana de la Comunicació.
Descarregar PdfEn pocs dies es donarà inici a la Setmana de la Comunicació, i seguidament presentarem les dues primeres ponències que tindran lloc el dia inaugural. El dilluns 25 les creadores del podcast Gent de Merda estrenaran la Setmana de la Comunicació amb la seva ponència titulada "El podcast mil·lènnial made in Catalunya".
Gent de Merda és un podcast creat per la Clàudia Rius, graduada en Periodisme a la UAB i directora de comunicacions en el Departament de Cultura de la Generalitat, la Paula Carreras, graduada en periodisme a la Universitat Ramon Llull i coordinadora de continguts del JOK, la Rita Roig, graduada en periodisme i en estudis humanitaris a la UPF i editora de notícies i cultura a Time Out Spain, i l’Ofèlia Carbonell, graduada en història de l’art, crítica d’art i conservació del patrimoni artístic.
Aquest podcast va ser creat l’any 2019 i, tot i que va emetre la seva primera temporada de forma independent, en l’actualitat i des de la segona temporada emeten des de Ràdio Primavera Sound i ja són més de 100 els podcasts enregistrats..
L’idea principal de les creadores era reproduir una conversació de bar entre amigues i crear un programa informal. Tots els programes que realitzen parteixen d’una entrevista a una convidada o un convidat i aquests es divideixen en diferents seccions.
Aquest podcast es basa en les preocupacions dels mil·lènnials i els diferents problemes d’aquesta generació marcada per les crisis, les poques expectatives i la precarietat i va néixer per la falta de representació de les generacions mil·lènnials i Z en els mitjans de comunicació.
D’altra banda la segona ponència del dia inaugural corre a càrrec de Gerard Romero.
Gerard Romero és un periodista i streamer d’esports català que va treballar durant 14 anys a RAC1 i que realitzava el seu treball en el món del Futbol Club Barcelona. Després de prendre la decisió d’abandonar el món de la ràdio, s’ha dedicat al mon del streaming en la plataforma Twitch. Tal i com va dir en la seva carta de comiat “És arriscat, però veig Twitch com una finestra enorme i gegant que ja és el present i el futur.” D’aqui és d’on surt el títol de la seva ponència; "Twitch el present i el futur dels nous mitjans".
En el seu canal de Twitch, Gerard realitza un programa anomenat Jijantes FC i s’ha convertit en un perfil de referència per a tots els aficionats barcelonistes.
Emet un directe cada día, sempre relacionat amb el món del futbol i del Futbol Club Barcelona i ja compta amb més de 94.000 seguidors en la plataforma.